Известие

Collapse
No announcement yet.

Сажди над двигателя...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Сажди над двигателя...

    Колеги,днес си доливах течност за чистачките и забелязах на кората която е на предния капак,че има по-тъмно петно.Тръкнах го с пръста да видя какво е и пръста ми стана черен.Все едно съм бръкнал в ауспуха и само на по-тъмното петно цапа като трия.Ето снимка от където мисля,че идва.Петното съвпада точно с ограденото кръгче на снимката,когато е затворен капака.Даже се вижда как на тази дупчица/отвор е почерняло.От какво е това?Нормално ли е?
    Направо се изприщих като го видях...
    Attached Files
    sigpicAlfa Romeo 147,1.9JTD(115hp)

  • #2
    Първоначално публикувано от daksy Покажи съобщение
    Колеги,днес си доливах течност за чистачките и забелязах на кората която е на предния капак,че има по-тъмно петно.Тръкнах го с пръста да видя какво е и пръста ми стана черен.Все едно съм бръкнал в ауспуха и само на по-тъмното петно цапа като трия.Ето снимка от където мисля,че идва.Петното съвпада точно с ограденото кръгче на снимката,когато е затворен капака.Даже се вижда как на тази дупчица/отвор е почерняло.От какво е това?Нормално ли е?
    Направо се изприщих като го видях...
    Уплътнението на EGR-a. Разглабяш, сменяш
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Мммм...да.Прогоряла е гарнитурата.
      Слагаш нова и си 6+.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Гарнитурата не е прегоряла, точно там и на 180* (отдолу) отново има същият отвор. Този отвор е саждите да не влизат към ел. част. Ако има уплътнение то е вътре на стеблото на двете клапанчета. Само, че за да стигнеш до него си е разглобяване на целият клапан. А това може да мине през скъсване на резбата......

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
          Гарнитурата не е прегоряла, точно там и на 180* (отдолу) отново има същият отвор. Този отвор е саждите да не влизат към ел. част. Ако има уплътнение то е вътре на стеблото на двете клапанчета. Само, че за да стигнеш до него си е разглобяване на целият клапан. А това може да мине през скъсване на резбата......
          Дай да не го отчайваме - нека първо погледне уплътнението
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Кое уплътнение? Казах ви, че там има два отвора на 180* няма как да ги уплътни дори и с ново уплътнение. Също така с промяната на гарнитурата от страна на дебелина има вероятност клапана да остане отворен.......
            Нека да го отвори колегата, но сам ще се убеди, че като махне 4-те болта няма да види проблем с гарнитурата и отварянето отзад ще е залудо.

            Comment


            • #7
              Чавето ви казва, че там няма уплътнение, вие пак уплътнението, та уплътнението.
              Просто ЕГР-а е започнал да изпуска през стъблото на самия клапан, които отваря реално пътя към смукателния колектор и през самото стебло се просмукват тия сажди.
              Значи скоро ще дойде и момента, когато механично заяжда долната част на ЕГР-а и да започнат проблемите.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Чавето ви казва, че там няма уплътнение, вие пак уплътнението, та уплътнението.
                Просто ЕГР-а е започнал да изпуска през стъблото на самия клапан, които отваря реално пътя към смукателния колектор и през самото стебло се просмукват тия сажди.
                Значи скоро ще дойде и момента, когато механично заяжда долната част на ЕГР-а и да започнат проблемите.
                ОК, съгласен
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Това ти е ЕГР-а, държи се на 3-болта отзад се виждат и има тръба от долу и от страни, с по 2-болчета на тях, разкачш и буксата му и го сваляш от колата, после го разглобяваш там където е опушено има 4-болчета и го почистваш и продухваш.
                  Може и да разглобиш и входа на смукателния колектор, предполагам и там ще е доста задръстено.....
                  Не е болка за умиране......

                  http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE

                  Това е на 16в и е малко по-лесно...
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #10
                    Утре ще го сваля и ще видя какво е положението,че не остане време докато беше още светло...Ще пробвам да го почистя и продухам както каза колегата haljscho, пък ако не стане така ще се сменя и това е.Здраве да е!
                    Успокоих се малко,че не е нещо фрапиращо...
                    Благодаря за помоща!
                    sigpicAlfa Romeo 147,1.9JTD(115hp)

                    Comment


                    • #11
                      С почистването..... това където изпуска няма да се спре, отново ще си изпуска, аз така си карам от бая време.
                      Почистването не е лоша идея, но ако всичко ти работи нормално по добре не се занимавай. Първо защото ще станеш целият в сажди а второто защото си е гъзене докато го свалиш. Към клапанчетата не го мъчи да го отваряш защото има много голяма вероятност да се скъса резбата и всичко отива в кофата или на стругар.....

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                        С почистването..... това където изпуска няма да се спре, отново ще си изпуска, аз така си карам от бая време.
                        Почистването не е лоша идея, но ако всичко ти работи нормално по добре не се занимавай. Първо защото ще станеш целият в сажди а второто защото си е гъзене докато го свалиш. Към клапанчетата не го мъчи да го отваряш защото има много голяма вероятност да се скъса резбата и всичко отива в кофата или на стругар.....
                        Като се изцапа ще се измие!
                        Няма да му навреди изчистването....
                        И задължително разглоби входа на смукателния колектор (няколко болтчета са и от долу едно маркуче на клапана) ако там се е задръстила дупката на входа, после ще караш друга кола.....

                        Има едно спрейче обезмаслител на ВЮРТ чистител за спърачки, пръскаш с него, забърсваш, продухваш, може и с друг естествено......
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Чавето ви казва, че там няма уплътнение, вие пак уплътнението, та уплътнението.
                          Просто ЕГР-а е започнал да изпуска през стъблото на самия клапан, които отваря реално пътя към смукателния колектор и през самото стебло се просмукват тия сажди.
                          Значи скоро ще дойде и момента, когато механично заяжда долната част на ЕГР-а и да започнат проблемите.
                          Дам,само да допълня че накрая ще блокира всичко,и може да се стигне до смяна на соленоида за управление/да не говорим,че съм виждал Браво с разтопен пластмасов всмукателен колектор,точно от тотално блокирал ЕГР/.Колега сваляй,чисти хубаво/задължително хубаво/ с обезмаслител,докато започне да се движи механичната част лесно на ръка,сглабяш и си в джаза
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Наистина почистването няма да навреди, но е безсмислено ако всичко работи съвсем нормално. Нещо което работи не се пипа.
                            Както казах и при мен така изпуска и то от не малко км. Лично аз съм си правил пълно рециклиране на клапана. Ново стебло и напасване на двата клапана. Не посмях да намаля луфта между стеблото и тялото заради температурното разширение, просто ме беше страх да не затяга. Двете места през които изпуска в момента сажди са оставени нарочно, целта е саждите да не влизат в ел. част.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                              Наистина почистването няма да навреди, но е безсмислено ако всичко работи съвсем нормално. Нещо което работи не се пипа.
                              Както казах и при мен така изпуска и то от не малко км. Лично аз съм си правил пълно рециклиране на клапана. Ново стебло и напасване на двата клапана. Не посмях да намаля луфта между стеблото и тялото заради температурното разширение, просто ме беше страх да не затяга. Двете места през които изпуска в момента сажди са оставени нарочно, целта е саждите да не влизат в ел. част.
                              Прав си,ама почне ли да изпуска оттам,значи 100% влиза и в соленоида,а това не е добре,защото му блокира пружинката
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X